gasklephuis aanpassen

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mx-3almere
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33

gasklephuis aanpassen

Bericht door mx-3almere »

oke voordat ik oude koeien uit de sloot trek, ik heb echt éérst de zoekfunctie gebruikt, en kon niets vinden over DIT onderwerp :oops: .

iig, ik heb er over gehoord, en na wat zoeken heb ik dit gevonden: http://www.v6z24.com/howto/heaterbypass

kort samen gevat: als je de koelvloeistof toevoer en afvoer loshaalt van het gasklephuis (en met elkaar verbind). krijg je meer vermogen. omdat de warmte van het koelvloeistof je luchtinlaat niet meer kan verwarmen.

het zou denk ik geweldig werken in combo met thermal spacers.
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

zou ik niet doen, er zit een soort thermostaat in je gasklep die het stationair gedeelte regeld. zolang de motor koud is. als je de slangen doorverbind zal de hij dus continu in koudloopstand blijven staan.
*Technical service Mazda mx-3.*
Gebruikersavatar
mx-3almere
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33

Bericht door mx-3almere »

ik heb t nogniet gedaan, maar normaal gesproken word dat geregeld via een sensor op het blok of in de radiator zelf. :?

denk ik weer bij de hand te zijn :cry:
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

was te proberen he ;)
had er nog nooit van gehoord
maar theoretisch kan ik idd wel met je eens zijn
maar als het waar is wat xedos zegt , zal dit helaas niet lukken
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

de koelvloeistof loopt door je IAC heen ( idle air control) zit vastgeschroefd onder je gasklephuis..

als je wil weten hoe het precies werkt moet je gewoon eens je gasklephuis eraf schroeven en de onderste plaat eraf halen. maar het is iig essentieel om een goed stationair toerental te behouden.

daarnaast denk ik dat als je hem weghaalt de winst echt minimaal zal zijn, anders had mazda wel een andere oplossing bedacht lijkt mij
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx-3almere
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33

Bericht door mx-3almere »

turbulence schreef:de koelvloeistof loopt door je IAC heen ( idle air control) zit vastgeschroefd onder je gasklephuis..

als je wil weten hoe het precies werkt moet je gewoon eens je gasklephuis eraf schroeven en de onderste plaat eraf halen. maar het is iig essentieel om een goed stationair toerental te behouden.

daarnaast denk ik dat als je hem weghaalt de winst echt minimaal zal zijn, anders had mazda wel een andere oplossing bedacht lijkt mij


aangezien ik me gasklephuis als eerste heb schoongemaakt vanwegen me motorblok revicatie (6 maanden geleden) weet ik niet meer hoe het precies zat. iig bedankt voor de goede info, het bespaard me wel n hoop ellende :mrgreen:

iemand nog n goede reden waarom ik me EGR klep NIET zou moeten afsluiten>? anders doe ik het gewoon, en plaats ik ook n filtertje tussen me carterventilatie (gelezen hier ergens op t forum). zodat me spruitstuk, n beetje schoon blijft, ik bedoel het hele spruitstuk Incl. VRIS schoommaken is geen pretje. ik doe het daarom niet graag nog n X :lol:
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mx-3almere schreef:iemand nog n goede reden waarom ik me EGR klep NIET zou moeten afsluiten>? anders doe ik het gewoon, en plaats ik ook n filtertje tussen me carterventilatie (gelezen hier ergens op t forum). zodat me spruitstuk, n beetje schoon blijft, ik bedoel het hele spruitstuk Incl. VRIS schoommaken is geen pretje. ik doe het daarom niet graag nog n X :lol:


EGR afdoppen zal niet veel helpen.. zoals je zegt intakemanifold blijft stukje schoner maar de vervuiling die het met zich meebrengt zal miniem zijn.

houdt er ook rekening mee dat je uitstoot met de APK iets hoger kan uitvallen aangezien je een deel van de uitlaatgassen niet meer hercirculeerd.

carterventilatie zorgt vaak voor een enorm smerig gasklephuis/gasklep die aftakken is zeker geen verkeerde keus!
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
mx-3almere
New member
New member
Berichten: 39
Lid geworden op: 26 jan 2008, 22:33

Bericht door mx-3almere »

thnx :bier:

en de APK kom ik als monteurtje wel doorheen hoor ;)

k heb misschien niet veel ervaaring, maar dat "roggel ik wil"
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

ik heb zelf geen egr meer omdat ik een kl-ze heb
die jappen kennen dat daar niet ;)
en kom door de apk ermee ( zelfs met de kat vervanger ;) )
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
xedos
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 aug 2003, 18:06
Type Mazda: Anders
Bouwjaar: 2014
Locatie: Heemskerk.

Bericht door xedos »

Door de AGR af te sluiten wordt niet automatisch je co hoger. EGR is waar veel motoren problemen mee hebben, wij sluiten ze ook vaak af. en geen problemen met apk. Motor loopt zelfs beter omdat er geen uitlaatgassen meer opnieuw verbrand moeten worden. mengsel wordt dus eigelijk schoner..
*Technical service Mazda mx-3.*
Plaats reactie