Carthago schreef:Wat is het truukje dan eigenlijk? in andere woorden het voordeel ervan?
Doordat de olie dunner is en minder 'plakt' aan je tandwielen en iets makkelijker overals bijkomt. schuift alles in je bak wat makkelijker. Maar omdat t minder aan je tandwielen blijft zitten slijten de tandwielen tig x zo snel met als gevolg dat je versnellingsbak zeer vroeg aan t einde van zijn latijn zal zijn.
@ Condance: wat jij met je bak doet moet je zelf weten maar een automonteur zou eigenlijk beter moeten weten maar goed tis jou keuze.
@ de rest die dit volgt: Tis totaal geen aanrader. ATF betekend Automatic Transmission Fluid. en een automaat werkt anders dan een handgeschakelde bak. werkt meer met oliedrukken en zo net als je stuurbekrachtigingssysteem. daarom zit er ook een peilstok aan een automaatbak. en een peilpunt op t potje van je stuurbekrachtiging. omdat die beide met de olie werken en daardoor moet de olie ook dun zijn om snel te kunnen reageren.
Een handgeschakelde bak heeft de olie eigenlijk alleen maar nodig om te smeren en te koelen. dus de olie moet goed aan de tandwielen blijven zitten dus moet die weer dikker zijn.
en als t -18 is blijf ik lekker thuis, en denk dat iedereen dan dat ook wel doet dus dat is geen reden om er ATF in te flikkeren