altezza vraagje

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

altezza vraagje

Bericht door Marcjah »

Hey allemaal,

Ik heb momenteel nog een vrij basic mx3tje... maar ik wou daar wel verandering in gaan brengen. Om te beginnen met de altezza's. Toch had ik nog wat vraagjes over deze achterlichten:

* Welke kleur achterlichten vinden jullie het mooist bij een Blaze Red staan? Ik zat zelf te denken aan de Black Altezza's.

* Hoe zit het met de verlichting? Kan ik gewoon de achterlichten overzetten met de originele verlichting? Ik las namenlijk ergens dat er nieuwe knipperverlichting in moet enzo?

* Hoe zit het met het afkitten? Is dit uberhaupt nodig?

* Hoe zit het met de condens? Is het uberhaupt nodig om een gaatje te boren? Moet dat gaatje dan onderin geboord worden?


Bvd :roll:
Gebruikersavatar
Row
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 410
Lid geworden op: 10 okt 2006, 22:54
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door Row »

- zwart of carbon zal t beste staan ja mrja kwestie van smaak

- je kan gewoon de ouwe achterlicht losmaken lampies er uit halen en overzetten... je moet wel oranje licht bij je knippers hebben dus ff zilvere knippers halen met amber kleur ;)

- Afkitten zeker wel doen anders zit die vol condens.

- Ik had geen gaatjes in mn licht en dat ging goed met alleen akitten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

Oke, maar ik heb standaard geen oranje knipperlichten? En waarom moet ik dan witte knipperlichten halen met amber kleur? Waarom niet gewoon oranje knipperlichten? Mja ik ben niet zo handig op dit gebied
(heb twee linker handen):P
Ik laat het hele klusje ook door iemand doen die ik ken. Hij is veel technischer als mij ^^
bramx3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 nov 2003, 21:57
Locatie: regio weert
Contacteer:

Bericht door bramx3 »

die "chrome bulbs" zien er een stuk beter uit dan oranje lampjes achter dat heldere glaasje ;)
{{{ === MX On Air === }}}

www.downsidetuning.nl
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Ik heb gekit en gaatjes geboord. Werd er horendol van. Telkens na een regenbui fo na het wassen was het weer raak met die condens. En dan heb ik de tweede generatie. Die zouden er beter tegen kunnen. Ik heb volgens mij 3 gaatjes geboort aan elke kant. Als je goed kijkt zie je ze wel, maar het valt niet zo op hoor.

Zie anders hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=R3NPETF4

Trouwens, als je de lampen Corvette style wilt aansluiten met behoud van het mistlicht, kan ik wel een schema'tje voor je maken (twee diodes van 6A nodig, simpel in elkaar te solderen, ook als je twee linkerhanden hebt).

grts,
Maik
Gebruikersavatar
MazdaMX3
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 76
Lid geworden op: 01 jun 2007, 15:39
Locatie: Hellendoorn

Bericht door MazdaMX3 »

Heb je die gaatjes in het plastice glas geboord dus??
Gebruikersavatar
Maestro
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 116
Lid geworden op: 25 feb 2007, 12:14
Locatie: Maasbommel
Contacteer:

Bericht door Maestro »

Nee nee, van achter in het zwarte deel. Maar het is donker he, achter zo'n achterlicht en dus vallen die gaatjes niet zo op (alhoewel ze uit frustratie geboord zijn, anders had ik het niet gedaan).
Gebruikersavatar
Marcjah
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 122
Lid geworden op: 16 nov 2007, 20:52
Locatie: Veenendaal

Bericht door Marcjah »

Maestro schreef:Ik heb gekit en gaatjes geboord. Werd er horendol van. Telkens na een regenbui fo na het wassen was het weer raak met die condens. En dan heb ik de tweede generatie. Die zouden er beter tegen kunnen. Ik heb volgens mij 3 gaatjes geboort aan elke kant. Als je goed kijkt zie je ze wel, maar het valt niet zo op hoor.

Zie anders hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=R3NPETF4

Trouwens, als je de lampen Corvette style wilt aansluiten met behoud van het mistlicht, kan ik wel een schema'tje voor je maken (twee diodes van 6A nodig, simpel in elkaar te solderen, ook als je twee linkerhanden hebt).

grts,
Maik


Ja daar heb ik dus eigenlijk helemaal geen zin in... is de kans erg groot dat je condensvorming krijgt? Want als ik na elke regenbui weer condens in mn achterlichten heb houd ik gewoon liever mn originele achterlichten....

En bedankt voor het aanbod maar corvette style lichten hoef ik niet (gezeik met apk heb ik ook geen zin in :P). Wat is het verschil eigenlijk tussen normaal en corvette style? Heb jij corvette style lampjes in je achterlichten zitten?

//EDIT
waarom is er eigenlijk helemaal geen FAQ/HOW TO over het aansluiten van custom altezza's?
Gebruikersavatar
BlackSheep
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 2109
Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
Bouwjaar: 1998
Locatie: Maastricht

Bericht door BlackSheep »

Reden dat er geen FAQ / How to is van de altezza, is omdat het plug en play is.
Wanneer je je standaard achterlichten demonteerd, kun je de nieuwe altezza gelijk erop monteren, de lampen zitten in bajonet gesloten fitting, die kun je zo over zetten.

Demonteren van je achterlichten.
Open je achterklep, je ziet bovenop je lampen 2 schroefjes, deze losdraaien en kapje verwijderen. Er is nog een schroef die aan de achterkant van de unit zit, gedeelte waar de achterklep overheen valt (gedeelte met slot). Deze ook losschroeven. Nu kun je de complete unit naar voren van de auto schuiven. Dit is de officiele manier, welke wel wat inspanning vereist, hiermee schuif je namelijk de connectoren van de achterlicht unit af.

Een andere manier is om alleen de laatste schroef, bij het slot gedeelte los te schroeven, dan dit gedeelte naar je toe trekken. Nu wat gepaste kracht zetten en je trek de hele unit naar je toe. De connectoren blijven nu aan de unit hangen en je trek ze uit de carroserie. Deze methode wordt veel meer toegepast, en werkt prima. (zelf namelijk al talloze keren gedaan).

Nu kun je de lampjes eruit schroeven, en je knipperlicht vervangen door een orangje lampje of een zilver lampje, welke amber (oranje) kleurt wanneer ie aan staat. Vervangen van lampje is nodig aangezien je orginele unit een oranje glas bevat met daarachter een doorzichtig lampje welke wit licht produceerd. Voor de uitstraling van licht aan de achterzijde van een wagen is alleen oranje of rood licht toegestaan.


Monteren altezza.
Zie demonteren in tegenstelde volgorde.


Voila hierbij hen je je how to.
Mocht je nog op zoek zijn naar altezza's, stuur me een pm, kan je een mooie aanbieding doen op diverse producten. Just ask around ;)
Gebruikersavatar
Row
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 410
Lid geworden op: 10 okt 2006, 22:54
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Bericht door Row »

denk dat er geen faq van is omdat dit gewoon plug n play...
k zou het voor dat beetje condens niet laten want t zijn mooie lichten!
Gewoon goed afkitten! mocht je toch condens krijgen kleine gaatjes boren dat is ook maar 5 a 10 min werk ;)
Afbeelding
Plaats reactie