1.6 -> 1.6 Turbo swap
Moderator: Moderators
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
heel graag toni, want het gaat me een werk worden.
Helaas heb ik het de laatste tijd heel druk gehad, verbouwing appartement, werk en prive. Als het goed is is maart de laatste drukke maand en dan moet ik wat ruimte krijgen.
@ raymond, kerel ik ga je binnenkort bellen, wordt tijd dat ik de spullen kom ophalen, krijgen jullie ook weer wat ruimte in de garage. Het heeft helaas allemaal wat langer geduurd
Helaas heb ik het de laatste tijd heel druk gehad, verbouwing appartement, werk en prive. Als het goed is is maart de laatste drukke maand en dan moet ik wat ruimte krijgen.
@ raymond, kerel ik ga je binnenkort bellen, wordt tijd dat ik de spullen kom ophalen, krijgen jullie ook weer wat ruimte in de garage. Het heeft helaas allemaal wat langer geduurd
- raymondmx-3
- Co-Pilot
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 14 nov 2005, 22:50
- Locatie: vaals
-
- New member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
- Locatie: heerhugowaard
[quote="BlackSheep"]heel graag toni, want het gaat me een werk worden.
Helaas heb ik het de laatste tijd heel druk gehad, verbouwing appartement, werk en prive. Als het goed is is maart de laatste drukke maand en dan moet ik wat ruimte krijgen.
ik heb nog een complete instructie gemaakt in word document over mijn project met alle aanwijzingen, ik heb alles in 1 dag gemonteerd. maar na twee dagen werkte de motor pas omdat ik er achter kwam dat de stroom draden van de dynamo niet op de bestaande kabel boom moet blijven maar op de nieuwe van de 323 gtx kijk gelijk de gewichten van de verdeler na die gaan vaak kapot doordat de veertjes van de gewichtjes van de mechnische vertraging kapot gaan. wat bij mij ook het geval was.
ik had tevens de kop laten flowen en de kleppen gepolijst en opnieuw ingschuurd. en de kleppensteel hoesjes vervangen tevens had ik ook nog de uitlaat kleppen vervangen voor nieuwe omdat deze de meeste klappen krijgen ivm de hitte.
Helaas heb ik het de laatste tijd heel druk gehad, verbouwing appartement, werk en prive. Als het goed is is maart de laatste drukke maand en dan moet ik wat ruimte krijgen.
ik heb nog een complete instructie gemaakt in word document over mijn project met alle aanwijzingen, ik heb alles in 1 dag gemonteerd. maar na twee dagen werkte de motor pas omdat ik er achter kwam dat de stroom draden van de dynamo niet op de bestaande kabel boom moet blijven maar op de nieuwe van de 323 gtx kijk gelijk de gewichten van de verdeler na die gaan vaak kapot doordat de veertjes van de gewichtjes van de mechnische vertraging kapot gaan. wat bij mij ook het geval was.
ik had tevens de kop laten flowen en de kleppen gepolijst en opnieuw ingschuurd. en de kleppensteel hoesjes vervangen tevens had ik ook nog de uitlaat kleppen vervangen voor nieuwe omdat deze de meeste klappen krijgen ivm de hitte.
justice
-
- New member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 23:51
- Locatie: heerhugowaard
toni_correia schreef:BlackSheep schreef:heel graag toni, want het gaat me een werk worden.
Helaas heb ik het de laatste tijd heel druk gehad, verbouwing appartement, werk en prive. Als het goed is is maart de laatste drukke maand en dan moet ik wat ruimte krijgen.
ik heb nog een complete instructie gemaakt in word document over mijn project met alle aanwijzingen, ik heb alles in 1 dag gemonteerd. maar na twee dagen werkte de motor pas omdat ik er achter kwam dat de stroom draden van de dynamo niet op de bestaande kabel boom moet blijven maar op de nieuwe van de 323 gtx kijk gelijk de gewichten van de verdeler na die gaan vaak kapot doordat de veertjes van de gewichtjes van de mechnische vertraging kapot gaan. wat bij mij ook het geval was.
ik had tevens de kop laten flowen en de kleppen gepolijst en opnieuw ingschuurd. en de kleppensteel hoesjes vervangen tevens had ik ook nog de uitlaat kleppen vervangen voor nieuwe omdat deze de meeste klappen krijgen ivm de hitte.
ik heb dus:
tokico shocks high performance dubble kamer gas gevuld,
h en R verlagings veren
4 gegroefde remschijven van CNR met apex remblokken, achter conversie zat eerst trommels
complete leren interieur rood zwart met sparco stuur en pook
strutbars voor en achter, en onder want de orininele is echt zwak
complete geluidsinstalatie
splinter nieuwe OZ racing EVO 16" velgen met dunlop N1
alle stuuronderdelen en stabilisator onderdelen vervangen.
motorische
fidanza camgears verstelbaar
met een injen intake
accel bougiekables
nology zilveren bougies
nology power core
alle lagers pakkingen en ringen vervangen ACL race series en van perfect circle zuigerveer ringen plasma mloy
dus een compleet gereviseerd blok alle oile keerringen pakkingen etc.
turbo ook gereviseerd
turbo piping
3 keer grotere intercooler dan standaard.
6 puck koppelings set street street/race act
cilnderkop geflowd en ported
blow off valve hks
greddy profecII boostcontroller
3 meters oil tem,oilpres en fuel/airmixture guage.
oil catch tank
apexi super sfac
justice
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
damm dat is niet mis kerel
Heb net je foto's binnen gekregen, damm ziet er erg mooi uit. Hoop dat de mijne er net zo mooi gaat uit komen te zien.
Mocht je het word bestandje nog hebben dan hou ik me daar ook voor aanbevolen, zonde om het wiel 2 keer uit te vinden toch
Ik hoop nu echt snel te kunnen beginnen, nu ik jouw foto's heb gezien.
Ps. wat zijn je specs geworden qua pk's en koppel??
Heb net je foto's binnen gekregen, damm ziet er erg mooi uit. Hoop dat de mijne er net zo mooi gaat uit komen te zien.
Mocht je het word bestandje nog hebben dan hou ik me daar ook voor aanbevolen, zonde om het wiel 2 keer uit te vinden toch
Ik hoop nu echt snel te kunnen beginnen, nu ik jouw foto's heb gezien.
Ps. wat zijn je specs geworden qua pk's en koppel??
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
- BlackSheep
- Super-Pilot
- Berichten: 2109
- Lid geworden op: 13 dec 2005, 22:11
- Type Mazda: Mazda MX-3 1.6i
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Maastricht
Me projectje begint langzaam aan te lopen. Ben momenteel in contact met een revisiebedrijf om het blok helemaal na te laten kijken. zonde om veel werk te gaan verrichten zonder te weten of het allemaal de moeite waard is.
Maar nu de voorbereidingen gaan beginnen komen er tocht wat vragen boven, wellicht dat iemand er een antwoord op heeft.
1. Ik ga dadelijk van een ODB II naar een OBD I systeem. In hoevere heeft dit invloed op het elektrisch systeem van de wagen? Zover ik weet komt er een gehele (OBD I) kabelboom en plaats ik de ECU van de 323. Maar moet ik ook mijn snelheidsmeter aanpassen? Er zit nu een digitaal gestuurde in, komt deze van de ECU af of zit er nog wat tussen en heeft de ECU van de 323 dezelfde aansluiting of werkt de snelheidsmeter van de 323 met een kabel ??
2. is de aansluiting van de KAT op het uitlaatspruitstuk van de 323 hetzelfde als de mx-3 ?? (met of zonder flexibel stuk)
3. mijn mx-3 is beveiligd met een chip in de sleutel en het contactslot. Hoe werkt dit precies?? Functie is dat wanneer de chips elkaar niet kunnen vinden de motor uitvalt, starten is wel mogelijk maar binnen 2 sec valt ie uit. Dat uitvallen wordt dat geregeld via de ECU of via het contactslot d.m.v. een onderbreking in een stroomkring of iets dergelijks ??
Er zullen in de loop van de tijd vast nog veel meer vragen stellen, zal ze dan maar ook hier stellen mocht ik er met de zoekfunctie niet uitkomen.
Maar nu de voorbereidingen gaan beginnen komen er tocht wat vragen boven, wellicht dat iemand er een antwoord op heeft.
1. Ik ga dadelijk van een ODB II naar een OBD I systeem. In hoevere heeft dit invloed op het elektrisch systeem van de wagen? Zover ik weet komt er een gehele (OBD I) kabelboom en plaats ik de ECU van de 323. Maar moet ik ook mijn snelheidsmeter aanpassen? Er zit nu een digitaal gestuurde in, komt deze van de ECU af of zit er nog wat tussen en heeft de ECU van de 323 dezelfde aansluiting of werkt de snelheidsmeter van de 323 met een kabel ??
2. is de aansluiting van de KAT op het uitlaatspruitstuk van de 323 hetzelfde als de mx-3 ?? (met of zonder flexibel stuk)
3. mijn mx-3 is beveiligd met een chip in de sleutel en het contactslot. Hoe werkt dit precies?? Functie is dat wanneer de chips elkaar niet kunnen vinden de motor uitvalt, starten is wel mogelijk maar binnen 2 sec valt ie uit. Dat uitvallen wordt dat geregeld via de ECU of via het contactslot d.m.v. een onderbreking in een stroomkring of iets dergelijks ??
Er zullen in de loop van de tijd vast nog veel meer vragen stellen, zal ze dan maar ook hier stellen mocht ik er met de zoekfunctie niet uitkomen.
yo
eventueel kun je misshcien "snipes" berichtje sturen als je wat vragen heb.
hij heeft het zelfde turbo blokkie als jij volgens mij. want hij heeft ook luchthapper moete maken anders paste het net.
en zijn auto rijd perfect en is behoorlijk snel
die pssssssssssssssiiiiiiiieewwwww is echt vet
verder veel succes met je project!
eventueel kun je misshcien "snipes" berichtje sturen als je wat vragen heb.
hij heeft het zelfde turbo blokkie als jij volgens mij. want hij heeft ook luchthapper moete maken anders paste het net.
en zijn auto rijd perfect en is behoorlijk snel
die pssssssssssssssiiiiiiiieewwwww is echt vet
verder veel succes met je project!