wanneer schakel jij ?

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora's

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mikeymx3
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 234
Lid geworden op: 20 okt 2007, 20:52

Bericht door mikeymx3 »

Yence schreef:Het gunstigste is juist om net na het rode te schakelen (incl. tussengas dan). Dat kan (niet dagelijks en uren achter elkaar uiteraard) geen kwaad, en na het omhoogschakelen vallen je toeren terug op het gunstigste aantal toeren wat betreft koppel/pk's. Als je vroeger schakelt kom je op een te laag aantal toeren terecht en moet je je pk's terug opbouwen.

@Mikey: de toerenteller stopt bij 8000 toeren, hoe weet je dan dat je 8500 toeren maakt? De begrenzer zit bij de V6 volgens mij 'al' bij 7800rpm.

Ik heb geen begrenzer meer.....
Gebruikersavatar
Carthago
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 166
Lid geworden op: 24 jun 2007, 23:56
Locatie: Deventer

Bericht door Carthago »

BruteFrits schreef:Ga ervanuit dat jullie niet vaak in dat soort toerengebied rijden althans niet lang...
KLZE's zijn dan net waterkokers, je watertemp loopt op tot 110-120 en je olie kan oplopen tot ruim boven de 130.


valt wel mee bij mij, ook al rij ik nooit lang in dat gebied, rij er alleen in als ik een keer op top rij en dan niet lang. Maar heb nog nooit de watertemp of de olietemp (kheb olietemperatuurmeter) hoger dan normaal gehad.
1998 mx3 2.5i v6 KLZE
Gebruikersavatar
MarcX3
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1793
Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
Locatie: omgeving v Doetinchem
Contacteer:

Bericht door MarcX3 »

Yence schreef:@Mikey: de toerenteller stopt bij 8000 toeren, hoe weet je dan dat je 8500 toeren maakt? De begrenzer zit bij de V6 volgens mij 'al' bij 7800rpm.


s heel makkelijk na te gaan of je meer dan 8000 toeren maakt, je toerenteller stopt namelijk niet bij 8000 maar draait gewoon verder.

De begrenzer zit bij een V6 in de ontsteking, maar heb nu al 2 ontstekingen die niet begrenst zijn.

toen ik de mx kocht kwam de toerenteller niet verder dan 6500 toeren, n met nieuwe ontsteking kan ik als ik wil m de rode schaal uit laten vliegen.

Toen ik testte of die nu wel goed de begrenzer inging vloog die echt gewoon de schaal uit.

Maar een aanrader is het zeker niet. Het blok krijgt een flinke knauw dus mensen die regelmatig boven de 7800 toeren komen zonder aanpassinen zijn het niet waard een mx-3 te rijden
Driven by a sixpack
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Af en toe hem flink tegen de brenzer aan jagen kaan geen kwaad, mits je motor netjes op bedrijfstemp is (en dat is niet als je koelvloeistoftemp al op iets meer op de helft staat) Maar als je het vaak doet lijd je blok er gewoon van en worden het olie zuipers.
Afbeelding
Plaats reactie