Mogelijkheden 1.6 16v U9??

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Een goedkopere optie: Een BP (1.8 I4). Da's redelijk plug'n play en toch al 140 pk standaard en een stuk goedkoper dan een B6T of BPT.
Een andere optie is de auto lichter maken.
Gebruikersavatar
Charlie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 okt 2007, 16:12
Locatie: Brunssum

Bericht door Charlie »

Wat bereik je eigenlijk precies met een racekoppeling?
Gebruikersavatar
martinenijenhuis
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 3346
Lid geworden op: 23 dec 2003, 11:17
Locatie: Dronten

Bericht door martinenijenhuis »

Dat je niet normaal file kunt rijden!! ;)

Groetjes M&M
Mijn hart, mijn ziel, mijn allesie

Afbeelding
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

martinenijenhuis schreef:Dat je niet normaal file kunt rijden!! ;)

Groetjes M&M


of langzaam achteruit, is ook een groot drama..

je wint er totaal NIKS mee, enige voordeel is dat een racekoppeling hogere PK en koppelnummers aankan waardoor deze minder snel zal gaan slippen indien je al dat vermogen aanspreekt
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Het comfor met rustig weg rijden is dan wel helemaal weg, maar goed alles went!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Charlie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 okt 2007, 16:12
Locatie: Brunssum

Bericht door Charlie »

Ah oke! mijn koppeling is namelijk een beetje versleten. ik kan nu ook niet te langzaam wegrijden, dan trekt ie een beetje hobbelig. Ook met in de twee rustig rijden hobbelt ze.
Maar nu is duidelijk, als hem vernieuw... is het beste dus origineel!
johnmichel
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1957
Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)

Bericht door johnmichel »

Dat is wel het beste jah, aangezien jij geen extreme plannen hebt.

Zou ik ook gewoon voor orgineel gaan, rijd een stuk fijner.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Charlie
Test-Pilot
Test-Pilot
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 okt 2007, 16:12
Locatie: Brunssum

Bericht door Charlie »

Tja voor dit blok heb je geen 'extreme' plannen hebben nee.
Laten we zeggen dat ik 'leuke' plannen heb ;) :shine:
Gebruikersavatar
rogertjemx3
New member
New member
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jan 2008, 15:14
Locatie: lanaken (belgie)

tunen van een 1.6

Bericht door rogertjemx3 »

heey ben zelf ook bezig met onderdelen om meer vermogen uit mijn 1,6 te halen.
heb gezien dat je bij me in de buurt woont, kun je denk ik t beste ff naar charles ramaekers motorenrevisie bellen en naar rené vragen. hij is ook bezig uit te zoeken of er een andere nokkenas te krijgen is voor mijn mx...
telefoon nummer is 043 3645135
veel succes met de zoektocht en ik hoop dat je iets vindt.
in japan is een gezegde... me no drive hyundai, me drive mazda!!!
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

Voor andere nokkenassen kan het van pas komen om te zoeken naar MX-5 onderdelen (er zijn uitwisselbare onderdelen, ook van de 323, maar de mx-3 is vaak wat minder bekend bij fabrikanten). Fidanza kan dacht ik het een en ander leveren voor de B6.

Wat betreft die koppeling: sportkoppelingen zijn leverbaar in verschillende soorten. Je zou ook een stage1 street koppeling kunnen nemen van b.v. ACT of spec. Die zijn goed dagelijks rijbaar, maar pakken net ff wat sportiever (en sneller) op. Persoonlijk vind ik het een stuk fijner rijden en ze gaan langer mee bij sportief rijden/schakelen. Daarbij zijn ze niet veel duurder dan OEM.
Plaats reactie