auto traag
Moderator: Moderators
auto traag
Ik heb nu een eindje mijn mx-3 en die heeft hetzelfde motorblok als dat ik in mijn bg had zitten van '90 een 1.6
maar vind hem niet echt snel, was vroeger altijd van een meisje geweest nu trek ik hem altijd al goed door tot de 5000 a 6000 toeren , hij is wel iets sneller geworden maar niet echt veel.
terwijl met mijn bg als je het pendaal maar indruktte slipte hij weg.
weet iemand hoe je op een goedkope manier hem iets feller kunt krijgen?
sommige hebben het over de bougies of bougies kabels.
m.v.g Ronald
maar vind hem niet echt snel, was vroeger altijd van een meisje geweest nu trek ik hem altijd al goed door tot de 5000 a 6000 toeren , hij is wel iets sneller geworden maar niet echt veel.
terwijl met mijn bg als je het pendaal maar indruktte slipte hij weg.
weet iemand hoe je op een goedkope manier hem iets feller kunt krijgen?
sommige hebben het over de bougies of bougies kabels.
m.v.g Ronald
- WhiteFinish
- Supporting Member
- Berichten: 6833
- Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
- Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
- Bouwjaar: 1991
- Locatie: Abcoude
- Contacteer:
- MarcX3
- Super-Pilot
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 10 jul 2005, 18:32
- Locatie: omgeving v Doetinchem
- Contacteer:
Re: auto traag
pitbullfm schreef:Ik heb nu een eindje mijn mx-3 en die heeft hetzelfde motorblok als dat ik in mijn bg had zitten van '90 een 1.6
maar vind hem niet echt snel, was vroeger altijd van een meisje geweest nu trek ik hem altijd al goed door tot de 5000 a 6000 toeren , hij is wel iets sneller geworden maar niet echt veel.
terwijl met mijn bg als je het pendaal maar indruktte slipte hij weg.
weet iemand hoe je op een goedkope manier hem iets feller kunt krijgen?
sommige hebben het over de bougies of bougies kabels.
m.v.g Ronald
Weet je wat t probleem is wat jij nu hebt.
de 1.6 zal wel genoeg vermogen hebben.
maar de BG is rond de 2 a 300 kg lichter dus heeft de motor minder kracht nodig om m in beweging te krijgen en dardoor reageerde die veel feller.
Driven by a sixpack
toch ligt het er ook zeer aan hoe er altijd met de auto is gereden.
wat pitbull zegt, hij is van een meisje geweest (niet dat dat wat wil zeggen) maar mocht deze er altijd rustig mee gereden hebben en altijd op tijd schakelen (lees zo'n 3000 rpm bijv.) dan wordt het blok gewoon lui.
en zal je em echt opnieuw moeten inrijden.
over het algemeen ben ik best tevreden over de prestaties van mijn 1.6 vind em voor zo'n blok echt snel en ik heb echt geen moeite met 1.8 auto's of iets dergelijks, ook de mx3 v6 kan ik goed bijhouden tot einde van de 2e versnelling. en daarna merk je duidelijk de power van de v6. (heb het dan niet over de klze he )
wat pitbull zegt, hij is van een meisje geweest (niet dat dat wat wil zeggen) maar mocht deze er altijd rustig mee gereden hebben en altijd op tijd schakelen (lees zo'n 3000 rpm bijv.) dan wordt het blok gewoon lui.
en zal je em echt opnieuw moeten inrijden.
over het algemeen ben ik best tevreden over de prestaties van mijn 1.6 vind em voor zo'n blok echt snel en ik heb echt geen moeite met 1.8 auto's of iets dergelijks, ook de mx3 v6 kan ik goed bijhouden tot einde van de 2e versnelling. en daarna merk je duidelijk de power van de v6. (heb het dan niet over de klze he )
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>
Tis niet de topsnelheid dat niet maar met optrekken in de 1e en de 2e vanaf daar kun je hem goed voelen vanaf de 3000 toeren dat hij goed begint door te trekken,
mis nu alleen het optrekken dat dat trager is dan dat ik gewend ben dat vind ik wat minder over de rest ben ik dik tevreden,
dacht mischien is er daar wat voor
mis nu alleen het optrekken dat dat trager is dan dat ik gewend ben dat vind ik wat minder over de rest ben ik dik tevreden,
dacht mischien is er daar wat voor
pitbullfm schreef:Tis niet de topsnelheid dat niet maar met optrekken in de 1e en de 2e vanaf daar kun je hem goed voelen vanaf de 3000 toeren dat hij goed begint door te trekken,
mis nu alleen het optrekken dat dat trager is dan dat ik gewend ben dat vind ik wat minder over de rest ben ik dik tevreden,
dacht mischien is er daar wat voor
je vliegwiel laten afdraaien
maar dat zou ik ook niet doen als ik jou was.
aangezien de 1.6 al vrij snel door zijn toeren heen schiet zal die met een afgedraaid vliegwiel helemaal snel in het rood zitten.
S14 >> 311,9 BHP @ 6505 rpm and 379,0 Nm @ 5345 rpm << << Vroeeeeemmmmm Ptssssshhh >>