12volt media / In Car Electronics
Moderator: Moderators
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 15 jan 2008, 23:24
turbulence schreef: mensen die er last van hebben, toevallig een condensator er tussen zitten? en zoals ik eerder aangaf kun je het met een amperetang meten maar ook met een multimeter op de ampere stand...
Waarom maakt een condensator uit?? (ja, wel ertussen zitten)
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
mx3freak
Super-Pilot
Berichten: 2095 Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:
Bericht
door mx3freak » 16 jan 2008, 06:34
WhiteFinish schreef: turbulence schreef: mensen die er last van hebben, toevallig een condensator er tussen zitten? en zoals ik eerder aangaf kun je het met een amperetang meten maar ook met een multimeter op de ampere stand...
Waarom maakt een condensator uit?? (ja, wel ertussen zitten)
hier ook... 2 zelfs...
even a broken clock gets to be right twice a day.
yellow
Moderator
Berichten: 668 Lid geworden op: 02 jun 2005, 21:06
Locatie: Rotterdam
Contacteer:
Bericht
door yellow » 17 jan 2008, 17:27
Ik had dus een tijd geleden ook lekstroom ik kon het toen ook niet vinden.
Ik was toen der tijd ook bezig met m'n audio en ik had er toen een condensator aangeschaft en gek genoeg was het lekstroom probleem ineens weg.
tzal wel komen omdat ik wat bedrading opnieuw had aangesloten.
D-PAC
Pilot
Berichten: 738 Lid geworden op: 24 jun 2004, 22:40
Type Mazda: Mazda MX-3 1.8i V6
Bouwjaar: 1998
Locatie: Schiedam
Bericht
door D-PAC » 19 jan 2008, 10:34
De condensator is gemaakt om de spanning van je accu gelijk te houden
En als je dus gaat meten met een condensator, zal de lek moeilijker te vinden zijn omdat de condensator de lek "direct opvult".
Het is moeilijk te verwoorden...
私は私の"遠隔開始" ボタンを愛する
Hiwo
Pilot
Berichten: 662 Lid geworden op: 07 apr 2006, 22:05
Locatie: Geleen
Bericht
door Hiwo » 28 jan 2008, 19:49
D-PAC schreef: De condensator is gemaakt om de spanning van je accu gelijk te houden En als je dus gaat meten met een condensator, zal de lek moeilijker te vinden zijn omdat de condensator de lek "direct opvult". Het is moeilijk te verwoorden...
idd, de condensator houd de spanning even "vast", daardoor zal de meting niet helemaal correct zijn denk k..
johnmichel
Super-Pilot
Berichten: 1957 Lid geworden op: 09 jan 2006, 23:27
Locatie: Hamont(B)
Bericht
door johnmichel » 20 feb 2008, 19:54
De achterruit verwarming wil de stroom ook vaak weg lekken.
mx3freak
Super-Pilot
Berichten: 2095 Lid geworden op: 19 dec 2003, 19:06
Locatie: almere
Contacteer:
Bericht
door mx3freak » 20 feb 2008, 22:38
johnmichel schreef: De achterruit verwarming wil de stroom ook vaak weg lekken.
leg eens uit??
even a broken clock gets to be right twice a day.
Ricoh
Co-Pilot
Berichten: 298 Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:43
Locatie: Leeuwarden
Bericht
door Ricoh » 03 mar 2008, 14:08
Ik heb het probleem ook, mijn accu is na een dag al leeg. Ik heb geen multimeter oid dus erg lastig om erachter te komen.
Misschien maar eens een halen.
WhiteFinish
Supporting Member
Berichten: 6833 Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:
Bericht
door WhiteFinish » 03 mar 2008, 17:50
Maar in principe zit je condensator toch gewoon vol.
Als jij niks hebt aanstaan zou er dus ook niks moeten lekken en er ook geen problemen zijn voor de condensator
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
JapSpeedv6
Co-Pilot
Berichten: 179 Lid geworden op: 16 jun 2007, 14:52
Locatie: Vriezenveen
Bericht
door JapSpeedv6 » 29 dec 2008, 13:49
ik heb dit probleem ook..soms na 1 dag al. heb er een condensator tussen zitten, nieuwe sterke accu 62A die 100% is bevonden tijdens nametingen etc. etc.
ben nog aan het zoeken...
Japanese cars...is what i prefer!