carbonnen moterkap

Alles over Optische Tuning of vragen hier over

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
crazy maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 mar 2007, 20:52
Locatie: zaamslag

Bericht door crazy maniac »

Fullsize heeft beide kappen in handen gehad, en geeft aan dat de (lees mijn) carbonkap lichter is. En dat klopt ook wel, want hier moeten hoodpins in en op mijn originele kap was dat niet nodig.
Maar eerlijk gezegd, boeit me niet zo. Ik heb de kap gekocht voor de looks :)[/quote]

duz als ik begrijp in een carbonnen motorkap moeten hoodpins??
en heb jij gewoon je originele moterkap overgetrokken met carbon??
:)
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

mijn carbon kap is ook iets lichter als de stock...

nu vond ik het niet enorm veel schelen, maar scheelt zowieso wel een paar kilootjes, was wel duidelijk te merken tijdens het plaatsen...
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

@ crazy maniac: dat van folie over de kap, was een grapje.
Mijn carbonkap zuigt af en toe omhoog, vooral bij veel wind en tegemoetkomende vrachtwagens. De kap wordt er niet zomaar van afgetrokken, maar voor mijn gemoedrust komen er hoodpins op. Heb dit ook wel vaker gelezen op andere forums.
Gebruikersavatar
crazy maniac
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 135
Lid geworden op: 28 mar 2007, 20:52
Locatie: zaamslag

Bericht door crazy maniac »

MissLeo schreef:@ crazy maniac: dat van folie over de kap, was een grapje.
Mijn carbonkap zuigt af en toe omhoog, vooral bij veel wind en tegemoetkomende vrachtwagens. De kap wordt er niet zomaar van afgetrokken, maar voor mijn gemoedrust komen er hoodpins op. Heb dit ook wel vaker gelezen op andere forums.


owkeej haha ik d8 al
maar tzou kunnen het leek op je originele motorkap
jah idd ik snap het wel idd
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

MissLeo schreef:@ crazy maniac: dat van folie over de kap, was een grapje.
Mijn carbonkap zuigt af en toe omhoog, vooral bij veel wind en tegemoetkomende vrachtwagens. De kap wordt er niet zomaar van afgetrokken, maar voor mijn gemoedrust komen er hoodpins op. Heb dit ook wel vaker gelezen op andere forums.


maar is die kap van jou geen aeroworks kap dan? heeft ie haaks op de kap wel of geen verstevigingsbalken??

begreep van yence dat alleen bij die andere kappen uit de states zonder dwarsligger hoodpins wel nodig waren
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Fullsize
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 mei 2006, 22:22
Locatie: oldambt
Contacteer:

Bericht door Fullsize »

turbulence schreef:maar is die kap van jou geen aeroworks kap dan? heeft ie haaks op de kap wel of geen verstevigingsbalken??

begreep van yence dat alleen bij die andere kappen uit de states zonder dwarsligger hoodpins wel nodig waren


Wat me er van bij staat was dit een Seibon. De kap is een exacte kopie van de onderkant van een originele kap. Dus alle kanten op versteviging.
Een carbon kap heeft nou eenmaal meer flex dan een stalen kap. Te stijf moet je ze ook niet hebben want dat kan scheuring als gevolg hebben.

Een paar hoodpins geven net dat beetje extra houvast om de kap minder te laten bewegen als je b.v. vrachtwagens tegenkomt.
WRX, 3"full stainless, HKS SSQV, Apex'i TT, Zeitronix wideband, projectors, oil press temp& boost metering
Gebruikersavatar
woytek
Pilot
Pilot
Berichten: 633
Lid geworden op: 25 jan 2007, 13:31
Locatie: Nieuw Lekkerland

Bericht door woytek »

Fullsize schreef:Wat me er van bij staat was dit een Seibon. De kap is een exacte kopie van de onderkant van een originele kap. Dus alle kanten op versteviging.
Een carbon kap heeft nou eenmaal meer flex dan een stalen kap. Te stijf moet je ze ook niet hebben want dat kan scheuring als gevolg hebben.

Een paar hoodpins geven net dat beetje extra houvast om de kap minder te laten bewegen als je b.v. vrachtwagens tegenkomt.


Probleem is vaak dat wanneer je een bestaand metalen onderdeel exact (of bijna) hetzelfde namaakt in carbon fiber dan komt dit de sterkte niet ten goede. Carbon fiber onderdelen moeten met een hele andere manier van denken ontwikkeld worden, helaas is dat duur.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mx3gold
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 mar 2007, 18:30
Locatie: beuningen
Contacteer:

Bericht door mx3gold »

of een ram air ;0 heb je nog koude lucht ook mischien dat ik de mijne keer wil ruilen tegen carbon ? asl er intresse is
Gebruikersavatar
Yence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1085
Lid geworden op: 21 mei 2004, 23:42
Locatie: Roosendaal
Contacteer:

Bericht door Yence »

De Aeroworkskappen hoeven geen hoodpins, die zijn dermate verstevigt dat het niet nodig is, maar daarom ook weer bijna even zwaar als de metalen OEM. De Amerikaanse hebben wel hoodpins nodig!
@MissLeo: Da's iig heel verstandig! De kap zal er idd niet afvliegen, maar uiteindelijk zal door de druk een hoek afbreken, die kappen hebben niet genoeg versteviging. Vandaar dat je nagenoeg elke amerikaanse/canadese MX-3 met hoodpins zal zien rijden (met uitzondering van pure showwagens), ondanks dat niemand ze mooi vind.
Gebruikersavatar
MissLeo
Co-Pilot
Co-Pilot
Berichten: 282
Lid geworden op: 06 mar 2006, 21:37
Locatie: prov. Groningen
Contacteer:

Bericht door MissLeo »

Yence schreef:De Aeroworkskappen hoeven geen hoodpins, die zijn dermate verstevigt dat het niet nodig is, maar daarom ook weer bijna even zwaar als de metalen OEM. De Amerikaanse hebben wel hoodpins nodig!
@MissLeo: Da's iig heel verstandig! De kap zal er idd niet afvliegen, maar uiteindelijk zal door de druk een hoek afbreken, die kappen hebben niet genoeg versteviging. Vandaar dat je nagenoeg elke amerikaanse/canadese MX-3 met hoodpins zal zien rijden (met uitzondering van pure showwagens), ondanks dat niemand ze mooi vind.


De eerste keer dat ik reed met de kap, schrok ik nogal omdat er toch wel behoorlijk wat beweging in zit. Ik vind hoodpins ook niet zo mooi, maar heb ze overgetrokken met echt carbon, hierdoor past het er wel goed bij (hoop ik) Ik wil er trouwens ook niet bij zijn als er gaten in de kap worden geboord om de pins er op te zetten :blink:
Plaats reactie