uitwisselbaarheid??, klze in een obd2 en obd2 k8 in obd1

Alles over Motorische Tuning of vragen hierover

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Dan zou je toch op mapecu, Standalone, Tech ll oid uitkomen.
Waarschijnlijk is de aansturing van je benzine anders bij de odb 1 dan b ij de odb 2. Hierdoor is het dus niet zo makkelijk om met een odb 2 computer de juiste inspuiting te krijgen.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
Gebruikersavatar
hyperman
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 1088
Lid geworden op: 19 aug 2004, 09:54
Locatie: Roermond

Bericht door hyperman »

heb nog een map ecu liggen ;)
You ask any ricer, any serious ricer. It doesn't matter if the other guy is racing or not. Winning is winning
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

WhiteFinish schreef:Dan zou je toch op mapecu, Standalone, Tech ll oid uitkomen.
Waarschijnlijk is de aansturing van je benzine anders bij de odb 1 dan b ij de odb 2. Hierdoor is het dus niet zo makkelijk om met een odb 2 computer de juiste inspuiting te krijgen.


waarschijnlijk??

of is dat een feit dat het niet goed werkt!
anders gaat het toch wel een prijzig grapje worden!
aangezien ik eigenlijk ook nieuwe pakkingen, waterpomp distri,spanrollen etc nieuw erin wil hebben!
Gebruikersavatar
turbulence
Super-Pilot
Super-Pilot
Berichten: 5868
Lid geworden op: 14 aug 2004, 00:03
Locatie: Wolvega (fryslan)
Contacteer:

Bericht door turbulence »

sander schreef:
WhiteFinish schreef:Dan zou je toch op mapecu, Standalone, Tech ll oid uitkomen.
Waarschijnlijk is de aansturing van je benzine anders bij de odb 1 dan b ij de odb 2. Hierdoor is het dus niet zo makkelijk om met een odb 2 computer de juiste inspuiting te krijgen.


waarschijnlijk??

of is dat een feit dat het niet goed werkt!
anders gaat het toch wel een prijzig grapje worden!
aangezien ik eigenlijk ook nieuwe pakkingen, waterpomp distri,spanrollen etc nieuw erin wil hebben!


neem anders gewoon even contact op met sebas (fullsize) of bastian.. beide hebben nu al een x een ZE in een OBD2 ingebouwd, dus die weten dan wel wat je precies nodig bent..
Ervaring is de naam voor de optelsom van onze fouten
Gebruikersavatar
WhiteFinish
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 6833
Lid geworden op: 01 jan 2005, 19:32
Type Mazda: Mazda MX-3 2.5i V6
Bouwjaar: 1991
Locatie: Abcoude
Contacteer:

Bericht door WhiteFinish »

Ja, waarschijnlijk. Ik ben helaas ook geen expert op dat gebied.

Je zou ook eens op mx-3.com kunnen kijken, er zijn voldoende amerikanen die met een odb2 rondrijden icm een klze.
N20 is like a beautiful women with an STD: you wanna hit it but your afraid of the consequences
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

WhiteFinish schreef:Ja, waarschijnlijk. Ik ben helaas ook geen expert op dat gebied.

Je zou ook eens op mx-3.com kunnen kijken, er zijn voldoende amerikanen die met een odb2 rondrijden icm een klze.


ik ga het wel ff uitzoeken!
een standalone fuel mangement houd ook nog eens in dat de fuel maps erin geprogrammeerd moeten worden!

en daar weten ze ook wel de prijs van
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn mx, Heb een odb2 ecu met een KLZE. Jeroen is aan het kijken of dit zo op een goede manier kan lopen.
Zoals het er nu uit ziet moet dit lukken zonder stand alone of fuel computer. Wel moet er een brandstof druk regelaar tussen.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
sander
Pilot
Pilot
Berichten: 553
Lid geworden op: 02 jan 2004, 04:16
Locatie: voorschoten
Contacteer:

Bericht door sander »

BruteFrits schreef:Ik heb hetzelfde probleem bij mijn mx, Heb een odb2 ecu met een KLZE. Jeroen is aan het kijken of dit zo op een goede manier kan lopen.
Zoals het er nu uit ziet moet dit lukken zonder stand alone of fuel computer. Wel moet er een brandstof druk regelaar tussen.


ja precies!

met dit soort dingen moet je ervaring hebben.
en niet zomaar van horen zeggen hebben
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Ik ga ervanuit de mx deze week op te kunnen halen, laat je asap weten hoe het opgelost is.
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
BruteFrits
Pilot
Pilot
Berichten: 764
Lid geworden op: 11 feb 2005, 12:35
Locatie: Geleen

Bericht door BruteFrits »

Ik heb de mx nu een paar dagen thuis, heb hem nog niet echt tot het max gedrukt omdat ik de eerste paar honderd km beetje rustig aan wil doen. Ik wel het gevoel dat ik niet de 200pk onder mijn voet heb die ik zou moeten hebben. Daarom ben ik nu toch aan het kijken naar een odb1 ecu met aagepaste chip of misschien een stand alone systeem.

Zijn er hier nog meer mensen die een KLZE met odb2 ecu rijden?? wat is jullie ervaring?
Als de mol in Mei begint te stoten is in Juni je tuin naar de kl*ten.
Plaats reactie